17 Mart 2015 Salı

Gebelik testi nasıl yapılır ?

Gebelik testi nasıl yapılır
Hamilelik testlerinin nasıl yapıldığını net olarak anlatmadan önce ; işinize yarayabilecek İstanbul'da kürtaj fiyatları hakkında www.kurtajfiyatistanbul.com 'u , kızlık zarı dikimi hakkında bilgi için www.kizlikdikim.com 'u , vajina daraltma ameliyatı içinde www.vajinadaraltmafiyatlari.com 'u ziyaret ediniz. Gebelik testi nasıl yapılır , gebelik testi fiyatları ne kadardır , gebelik testleri ne kadar doğrudur, kürtaj fiyatları İstanbul'da kaç paradır , kürtaj sonrası cinsel ilişki kaç gün sonra olabilir, 2015 yılı için kızlık zarı dikimi fiyatları ne kadardır ? gibi sorularınız cevap veriyoruz. Öncelikle gebelikten şüphelenmeniz gereken durumları anlatayım. Eğer cinsel yönden aktifseniz ve korunma olmadan ilişki oluyorsa bu durumda her ay potansiyel olarak gebe kalma ihtimaliniz var demektir. Özellikle adet döngüsünün ortasına denk gelen günlerde ilişki olmuşsa ve birde içeri boşalma gerçekleşmişse gebelik daha da yüksek bir ihtimalle meydana gelebilir.

Düzenli adet görüyorsanız ve adet gününüzde bir gecikme olmuşsa bu durum alarm zillerinin çaldığı anlamına gelir. Ayrıca bel ve kasık ağrısı varsa göğüsler hassaslaşmışsa ve sert ve biraz daha irileşmişse, sinirlilik, alınganlık varsa, çabuk yoruluyorsanız, idrara daha sık gidiyorsanız, bulantılar kusmalar varsa büyük olasılıkla gebesiniz demektir.

Testlerle gebelik nasıl anlaşılabilir?

Bunun için bHCG denilen gebelik hormonunun yükselmesi gerekir. Kanda gebelik en erken son adet tarihinden itibaren 4 hafta artı 1-2 günde, idrarda ise 4 hafta artı 3-4 günde anlaşılır. Kanda gebelik testi profesyonel bir iş olup laboratuarlarda gerçekleştirilir. Bu testin sonucu 5 ve altında ise yani 0-5 arası bir değerdeyse gebelik yok demektir. 5-50 arası gebelik vardır fakat ya çok yenidir ya da kimyasal gebelik dediğimiz bazen ilerlemeyen çok kısa süreli varlığını sürdürebilen sadece bu kan testiyle anlayabildiğimiz gebelik anlamına gelir. Eğer bHCG 50 nin üzerindeyse gebelik var denilebilir.

Ultrasonografi ile gebelik kesesi bHCG değerleri 1000 ve üzeri bir seviyeye geldiğinde görülebilir. Bu da son adet tarihinden itibaren sayarsak 4 hafta artı 4-5 gün gibi bir zamana denk gelir.
İdrarda yapılan testler çok basittir ve rahatlıkla ucuza temin edilebilir. Bir damla idrar tercihan sabah idrarı test kasetinin idrar bölümüne konur, 1 dakika beklenir. Eğer testin C yazan yerinde çizgi belirgin T yazan yerinde çizgi yoksa test negatif demektir. C yazan yerinde çizgi var T yazan yerde de çizgi varsa bu durumda gebesiniz ve test pozitif demektir. Eğer C yazan yerde herhangi bir çizgi yoksa bu testin bozuk ve geçersiz olduğu anlamına gelir. Bu testte dikkat edilmesi gereken şey ilk birkaç dakika içinde yorumlamaktır. Daha sonra teste baktığınızda gördüğünüz şey geçersiz sayılır.


Eğer test negatif çıktı ve adet gününüz 1 hafta geçmesine rağmen adet olmadıysanız bu durumda testi tekrarlayınız. Sonuç pozitifse gebesiniz demektir ve ne yapacağınıza karar verme zamanıdır. Test negatif ise yine muayene olmanız gerekir; bu gecikmenin sebebinin ne olduğu anlaşılır ve gereken tedavi bu şekilde yapılabilir.

Jinekolog Op. Dr. Turgay Karakaya
Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı
İncirli Caddesi No 9 Bakırköy İstanbul
0212 227 5519
0532 221 3007 WhatsApp
0542 215 7274

5 yorum:

  1. Gebelik Sonlandırma: Merhabalar
    15 Oca 12:08 - Gebelik Sonlandırma: Rahatsız edeceğim bi konuyla alakalı
    15 Oca 12:09 - Gebelik Sonlandırma: Vakitiniz vardır umarım
    15 Oca 12:31 - Jinekolog Operatör Doktor: Tabi
    15 Oca 12:31 - Gebelik Sonlandırma: Kürtaj konusu
    15 Oca 12:32 - Gebelik Sonlandırma: Genç bi arkadaşımız
    15 Oca 12:32 - Gebelik Sonlandırma: 19 yaşında
    15 Oca 12:32 - Gebelik Sonlandırma: 8 haftalık hamile
    15 Oca 12:32 - Gebelik Sonlandırma: Aldırmak istiyorlar
    15 Oca 12:33 - Gebelik Sonlandırma: Geç kalınmış mı ve riski varmı
    15 Oca 12:58 - Jinekolog Operatör Doktor: Max 10 hafta
    15 Oca 12:59 - Jinekolog Operatör Doktor: Yaparız risk yok
    15 Oca 12:59 - Jinekolog Operatör Doktor: Gün bellimi
    15 Oca 12:59 - Gebelik Sonlandırma: Yani hemen
    15 Oca 12:59 - Gebelik Sonlandırma: Alınması lazım
    15 Oca 13:05 - Jinekolog Operatör Doktor: Bugün 15.30?
    15 Oca 13:07 - Gebelik Sonlandırma: Bugün olmaz da cumartesi müsaitmisinz
    15 Oca 13:11 - Jinekolog Operatör Doktor: Ctesi 14.30?
    15 Oca 13:14 - Gebelik Sonlandırma: Tamm haber vericem birazdan
    15 Oca 13:14 - Gebelik Sonlandırma: Fiyat ne kadar.
    15 Oca 13:15 - Gebelik Sonlandırma: Çalışma alanınız nasıl internette göründüğü gibi mi
    15 Oca 13:15 - Jinekolog Operatör Doktor: Jinekoloji alanında
    15 Oca 13:15 - Gebelik Sonlandırma: Tmm
    15 Oca 16:35 - Gebelik Sonlandırma: Yeriniz ataşehir de değilmi
    15 Oca 16:46 - Jinekolog Operatör Doktor: Bakırköy
    15 Oca 16:47 - Jinekolog Operatör Doktor: Yeni yerimiz bakırköyde .. ay başına kadar ....yerimizdeyiz

    YanıtlaSil
  2. Gebelik Belirtisi: Iyi Akşamlar
    15 Oca 18:02 - Gebelik Belirtisi: Hamile olup olamadığım konusunda endıseliydim fakat sonuclarım Hakkında bilgi edinerek davranmak istedim sizden bilgi almam mümkün mu acaba
    15 Oca 18:18 - Jinekolog Operatör Doktor: Test yapın
    15 Oca 18:19 - Gebelik Belirtisi:
    15 Oca 18:21 - Gebelik Belirtisi: Adet dönemimin 2.gunu bi ilişkiye girdim ve eşim içime boşaldı sonrasinda asırı mıgde bulantısı ıstahsızlık yaşadım
    15 Oca 18:25 - Jinekolog Operatör Doktor: Bu kağııta sonuç yazmıyor onlar normal değerler her kağıtta matbu yazan
    15 Oca 18:26 - Gebelik Belirtisi: Çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. Düşük Hapı: Selem
    16 Oca 11:37 - Jinekolog Operatör Doktor: Buyrun
    16 Oca 11:41 - Düşük Hapı: Abi bu ilaç ıçn spariş vermek istyoruz istanbulda halkalda otryorum adressi verym bi yardmcı olun
    16 Oca 11:50 - Jinekolog Operatör Doktor: Yasak ve tehlikeli.. en sağlıklısı vakumla alıyoruz
    16 Oca 11:54 - Düşük Hapı: Abi bana hapı lazım
    16 Oca 11:59 - Düşük Hapı: Alo
    16 Oca 12:09 - Jinekolog Operatör Doktor: Yok piyasada
    16 Oca 12:11 - Düşük Hapı: Abi bır kerede almışdık sizden o yüzden rahatsız etdim
    16 Oca 12:11 - Jinekolog Operatör Doktor: Biz hiç satmadık
    16 Oca 12:29 - Jinekolog Operatör Doktor: Zararlarına dikkat çekmek için , cahil halk yanlışlıkla kullanıp ölüm tehlikesi ile karşılaşmason
    16 Oca 12:30 - Düşük Hapı: Ik tafa dıyil

    YanıtlaSil
  4. Kızlık Zarı Dikimi İzmir: Mrb de bey
    27 02 2015, 11:59 - Jinekolog Operatör Doktor: Buyrun
    27 02 2015, 11:59 - Kızlık Zarı Dikimi İzmir: Benim Bi sorum var size yardımcı olurmusunuz
    27 02 2015, 12:04 - Jinekolog Operatör Doktor: Tabi
    27 02 2015, 12:27 - Kızlık Zarı Dikimi İzmir: İzmirdeyim ve kızlık zarı dikimi yaptırmak istiyordum adres fiyat alblırmiyim kalıcı
    27 02 2015, 12:28 - Jinekolog Operatör Doktor: Tabi
    27 02 2015, 12:30 - Kızlık Zarı Dikimi İzmir: Peki izmirde yeriniz varmı
    27 02 2015, 12:31 - Jinekolog Operatör Doktor: Yok maalesef

    YanıtlaSil
  5. Hamilelik Testi: Merhabalar rahatsız ediyorum kusura bakmayın.İnternet üzerinden numaranızı buldum hocam adet günüm 3gün gecikti bi kaç gün daha bekliyorum test yapmak için olası bir gebelik durumunda her hangi bir kayıt alınıyor mu?
    09 12 2015, 09:23 - Jin Op Dr Turgay Karakaya: Yaş ? .. evli / bekar ?
    09 12 2015, 09:33 - Hamilelik Testi: 21bekar hocam
    09 12 2015, 09:33 - Jin Op Dr Turgay Karakaya: Full gizli kalır merak etmeyin
    09 12 2015, 09:34 - Jin Op Dr Turgay Karakaya: Fiyat bilgisi listede var :
    09 12 2015, 09:35 - Hamilelik Testi: Çok teşekkür ederim ilgi ve alakanıza test yapıcam pozitif çıkarsa size geri dönüş yapıcam hocam
    09 12 2015, 09:46 - Jin Op Dr Turgay Karakaya: Ok

    YanıtlaSil

Yasal Uyarı : Blogumuza yorum , soru ve dialog gönderirken bu içeriğin diğer ziyaretçiler tarafıncada okunabileceğini göz önünde bulundurarak isim , adres , telefon gibi size özel bilgiler girmekten kaçınınız. Yanlışlıkla gönderdiğiniz veya sonradan vazgeçtiğiniz içeriklerinizi sildirmek için bizi arayınız. Ayrıntılar için " Site kullanım kuralları ve Yasal uyarılar" bölümüne bakınız.

Evde hamilelik testi nasıl yapılır ?

Evde kendi kendinize hiç kimselere duyurmadan hamilelik testinin nasıl yapılacağını anlatan ve aynı zamanda 0212 227 5519 telefonumuzdan, Wh...